هشدار به ISPهای انگلیس در مورد تبلیغات فریبنده؛ تدوین قوانین جدید توسط رگولاتوری انگلستان

هشدار به ISPهای انگلیس در مورد تبلیغات فریبنده؛ تدوین قوانین جدید توسط رگولاتوری انگلستان

رگولاتوری انگلیس به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت در این کشور هشدار داد از تبلیغات فریبنده پرهیز کنند و سرعت واقعی ارائه خدمات خود را اعلام کنند.

به گزارش نشریه الکترونیک ترند، رگولاتور حوزه استانداردهای تبلیغاتی این کشور موسوم به ASA از وضع قوانین جدید برای تبلیغات در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت خبر دهند.

بر این اساس سرعت بارگذاری وعده داده‌شده باید در صورت استفاده ۵۰ درصد از مشتریان در اوج ساعت استفاده اتفاق بیفتد و متوسط سرعت بارگذاری نیز مشخص بوده و کاربران بتوانند به‌سرعت از آن مطلع شوند. قرار است قوانین جدید از ۲۳ می سال ۲۰۱۸ عملیاتی شوند و متخلفان نیز جریمه خواهند شد.

به گفته انگجت، بسته‌های باندپهن به‌سختی قابل ارزیابی هستند؛ قیمت آنها به خاطر تخفیف‌های اولیه مبهم است و سرعتی که در اختیار قرار داده می‌شود چیزی نیست در تبلیغات وعده آن داده شده بود.

اخیراً رگولاتوری استانداردهای تبلیغاتی (ASA) بریتانیا به عنوان نهاد نظارتی حوزه تبلیغات، قوانین جدیدی را برای تبلیغات باندپهن در این کشور اعلام کرده است.
براین اساس تحت قوانین جدید، عددی که به مشتریان اعلام می‌شود می بایست مبتنی بر سرعت بارگذاری باشد که در ساعات پیک در اختیار ۵۰% از مشتریان قرار داده می‌شود؛ علاوه بر این، معیاری مانند “متوسط” نیز باید قابل رؤیت باشد.

چنین تصمیمی یک پیشرفت قابل‌توجه نسبت به دستورالعمل‌های قبلی محسوب می‌شود که بر اساس آن سرعت‌های اعلام‌شده باید برای حداقل ۱۰% از مشترکان قابل دسترسی باشند.

البته مشکل اینجاست که هر خانه وضعیت خاص خود را دارد. مشتری ممکن است دسترسی کامل فیبری داشته باشد، و یا در همان نزدیکی یک دسترسی قدیمی مسی وجود داشته باشد. درنتیجه، ذکر یک رقم قطعی در تبلیغات بیلبوردی برای ارائه‌دهندگان خدمات اینرنتی دشوار می‌شود.

درعین‌حال بیلبوردها و تبلیغات ممکن است اغواکننده باشند.

آزانس نظارت بر تبلیغات ،چند راهکار را موردبررسی قرار داده است، ازجمله میانگین سرعت بارکذاری در یک بازه ۲۴ ساعته (به‌جای ساعت‌های پیک) و مجموعه‌ای از سرعت‌های مختلف که در اختیار ۶۰% میانی مشترکین (درصدهای ۲۰ تا ۸۰) قرار داده می‌شوند. راهکار اخیرالذکر نهایتاً کنار گذاشته شد چراکه مکانیسم تعیین قرارگیری مشتریان در این محدوده در آن مشخص نشده بود.

آژانس ASA  در سال گذشته تغییراتی در قوانین به‌منظور ساده‌سازی قیمت‌گذاری باندپهن به اجرا در آورد. در مه ۲۰۱۶، این نهاد اعلام کرد که تمام ارائه­دهندگان باید نرخ بهای خط را در بهای خدمات باندپهنش لحاظ نمایند. اکنون تمام ISP های عمده همکاری می‌کنند، که این کار سبب شده تا مشتریان به شکلی آسان‌تر صورتحساب‌هایشان را مدیریت نموده و بسته‌ها را مقایسه کنند.

آفکام (Ofcom) ، رگولاتور حوزه ارتباطات و شرکت‌های مخابراتی بریتانیا نیز در حال اجرای یک بررسی مشابه بر روی سرعت‌های باندپهن است. در ماه اکتبر، این رگولاتوری پیشنهادهایش را درباره تغییرات پیشنهادی برای آیین‌نامه‌های عملی سرعت‌های باندپهن منتشر نمود. این موارد شامل الزام ISP ها به استفاده از پنجره‌های زمانی پیک برای تخمین سرعت، بر مبنای یک نمونه کشوری از مشتریان بود.

بااین‌حال آفکام، برخلاف قوانین ASA، خواستار این شده است که سرعت‌ها در یک طیف مشخص تبلیغ شوند، در محل فروش به مشتریان عرضه شوند و حاوی اطلاعات مناسب پس از فروش باشند.

این قوانین همچنین امکان تغییر کاربری به اپراتور دیگر را برای مشتری، درصورتی‌که سرعت آن به زیر مینیموم تضمین‌شده توسط ISP کاهش بیابد، فراهم می‌آورند.

منبع: تحریریه نشریه الکترونیک ترند