بزرگ‌ترین اپراتور کنیا (Safaricom) پیام‌رسان و پلتفرم انتقال پول خود را ادغام کرد

بزرگ‌ترین اپراتور کنیا (Safaricom) پیام‌رسان و پلتفرم انتقال پول خود را ادغام کرد

سافاری کام” بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی کنیا با یکپارچه سازی خدمات مالی و سرویس چت، پیام‌رسان موبایلی جدید خود را به‌طور آزمایشی راه‌اندازی کرد.

باهدف توسعه اپلیکیشن ارائه خدمات تجاری، این کمپانی پلتفرم انتقال پول خود را به این نرم‌افزار متصل کرد تا کاربران بتوانند از خدمات آنلاین تجاری در کشور خود بهره‌مند گردند.

پیام‌رسان Bonga (در زبان سواحیلی به معنی چت) با پلتفرم انتقال پول محبوب این کشور موسوم به M-Pesa که ۲۸ میلیون عضو دارد، ادغام شد تا کاربران هم چت کنند و هم پول جابجا کنند.

به گفته کمال باتاچاریا مدیر اداره ابداعات در سافاری کام: بین مکالمات و مبادلات تجاری ارتباط خوبی برقرار شد و یک کاربر دیتای خود را به اشتراک گذاشته، درحالی‌که کاربر بعدی مبادله مالی می‌کند.

به گفته وی کاربران به ۳ صورت کاربر-به-کاربر، کاربر-به-بیزینس و انتقال در گروه‌های اجتماعی (شبیه WhatsApp) می‌توانند دست به نقل‌وانتقال مالی بزنند.

سیستم جدید از نظر کارکرد بسیار شبیه وی چت چینی است که کاربران در آن علاوه بر پیام رسانی امکان پرداخت، فراخوانی سرویس های تاکسی آنلاین و…را دارند.
محتوای تبادل شده در این پیام رسان رمزگذاری شده می‌باشد؛ قرار است پلتفورم جدید تا پایان سال به‌طور کامل پیاده‌سازی شود.

معرفی این پیام رسان بخشی از استراتژی Safaricom به منظور افزایش درآمد و تنوع بخشی سرویس های خود در ارائه خدمات تماس‌های صوتی، مالی و پیام‌های متنی است. سال گذشته نیز این شرکت، پلتفورمی (Masoko) با هدف ورود به حوزه خدمات تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرده بود.

۳۵ درصد سهام این اپراتور (با واسطه ووداکام آفریقای جنوبی) متعلق به ودافون است. این اپراتور  بیش از ۳۰ میلیون مشترک دارد و ۷۰ درصد مردم کنیا از خدمات موبایل این شرکت استفاده می‌کنند.

ترجمه و گردآوری: تحریریه نشریه الکترونیک ترند