براساس قانون جدید نهاد ضدانحصار استرالیا: گوگل و فیس‌بوک ملزم به توافق با ناشران محتوای خبری سنتی می‌شوند؛ جریمه در صورت عدم توافق

براساس قانون جدید نهاد ضدانحصار استرالیا: گوگل و فیس‌بوک ملزم به توافق با ناشران محتوای خبری سنتی می‌شوند؛ جریمه در صورت عدم توافق

به گزارش نشریه الکترونیک ترند، کمیسیون نظارت بر رقابت استرالیا (ACCC) به عنوان نهاد ضد انحصار این کشور، پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه‌کرده‌است که بر اساس آن گوگل، فیس‌بوک و غول‌های اینترنتی را مجبور می‌کند برای انتشار اخبار، هزینه‌ای به ناشران محتوای خبری بپردازند.

بر اساس این قانون ضوابطی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، رده‌بندی اخبار و اشتراک‌گذاری درآمد تعیین شده و غول‌های فناوری ملزم خواهند شد درآمدهای تبلیغاتی خود را با ناشران محتوای خبری به اشتراک گذاشته و رضایت این شرکت‌ها را جلب کنند؛ که در صورت عدم توافق مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

لازم به ذکر است گوگل و فیس‌بوک به ترتیب ۴۷ و ۲۴ درصد از درآمد تبلیغات آنلاین در استرالیا را در اختیاردارند، بازاری که ارزش سالانه آگهی‌های اینترنتی آن با رشد  ۸ برابری نسبت به سال ۲۰۰۵ حدود  ۵٫۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

منبع: تحریریه نشریه الکترونیک ترند